Brandcom at Facebook Brandcom at Twitter RSS
2008/10/12

Зробіть кризу

своїм союзниником

На церемонії «ТОП 100 найкращі компанії України» неофіційною темою вечора була фінансова криза. Посмішок у трагічну тему насипали іноземні менеджери: «Кріза пришол», казали вони, приймаючи привітання і плутаючи роди.

Чому прийшов кріза? Моніторячи інформаційний простір, можна натрапити на традиційні пояснення (американська іпотека), конспірологічні (Джон Уокер, троюрідний брат Джорджа Буша) та реалістичні (економічний спад є результатом неспроможності популярних останні десять років бізнес-моделей). Ланцюжок: а) купити бізнес, б) масштабувати бізнес, 3) продати «дорого і швидко» – порвався.

Пояснень може бути десятки, та причина одна – зміни.

Моя бабця, 90-річна гуцулка, любить казати: «Ніколи так не буде, як вже було».



Шалене зростання закінчилося спадом, ринки впали, долар виріс.

Банально, але світ міняється. В останньому фільмі про Джеймса Бонда відсутній не тільки  його фірмовий коктейль «Мартіні з горілкою, збовтати, але не змішувати», а й фірмова фраза «I am Bond. James Bond». Історією, до речі, став і слоган компанії Nike «Just do it». Відтепер це «Here I Am» (до речі, дуже сильний крок, але про це іншим разом).

Власне, що це значить для нас та наших клієнтів? Змінилася модель бізнесу: якщо раніше завданням була максимальна капіталізація, незважаючи на ресурси, то тепер на перший план виходять створення стабільних фінансових потоків, оптимізація й економія. Якщо у вас є вільний кеш – вітаю вас! У вас з’явилася можливість недорого «купити людей», компанію чи долю в бізнесі. Причому йдеться про дуже цікаві активи.

Головне, розслабитися, отримувати задоволення і бачити можливості. Адже, як каже моя бабуся, «ще ніколи так не було, щоб ніяк не було».
 
фото: (с) Микола Сеньковський

| |