Brandcom at Facebook Brandcom at Twitter RSS
2008/08/19

Святий Валентин:

секс із підлітками, відрубані голови та медійна істерика

У житті сучасного українця є кілька свят, не властивих його культурі, але зусиллями маркетологів вони поступово стають частиною нашого повсякдення. Це фестиваль Божоле Нуво, Геловіні, звісно ж, День святого Валентина.

Останнє походить від давньоримського Луперкалію – фестивалю еротизму на честь чи то богині «гарячкового» кохання Juno Februata, чи то бога плодючості Фавна. Святкування відбувалися 15 лютого на місці, де, за легендою, вовчиця вигодувала засновників Риму Ромула й Рема.

 
Головною частиною фестивалю були голі чоловіки, які бігали довкола жінок і били їх ременями з цапиної шкіри. Вважалося, що цей ритуал сприяє плодючості й легким пологам. За свідченнями античних авторів, Луперкалії завершувалися своєрідною лотереєю. Чоловіки витягували з урни записки з іменами дівчат-підлітків і ті ставали їх сексуальними партнерками аж до наступного свята. Відтак свято асоціювалося з вільною любов’ю і сексом. 


Звичайно, християнство не схотіло миритися з такою розпусною традицією. Спершу 494 року Папа Геласій I замінив імена дівчат на імена святих. Витягуєш, наприклад, святого Павла і цілий рік поводишся, як святий Павло. Потім свято перенесли на 14 лютого: цього дня було страчено священика Валентина, який, нехтуючи декретом римського імператора Клавдія ІІ, таємно вінчав солдатів (не між собою ;)). Валентина побили камінням і відтяли голову, але перед тим він устиг закохатися у сліпу доньку тюремника, яка прозріла. Перед смертю він передав коханій записку, що стала прообразом «валентинки». Канонізований церквою святий Валентин став символом кохання.

 
У греко-католицькій традиції святий Валентин має меншу вагу, ніж святий Миколай. Як сказала наша Сlient Service Director Ірина Петрів, церква сердечками не прикрашається. Я теж не пригадую, щоб греко-католики гуцули, серед яких я виріс, якось відзначали цей день.



Однак легенда про святого Валентина – хороша можливість заробити на емоціях. «Знижки закоханим», сердечка на паличках, листівки-«валентинки» тощо – спосіб підняти продажі, які очевидно впали після новорічно-різдвяних свят.


І спостерігаючи милу медійну істерику, на думку спадає тільки одне: кохайтеся частіше, ніж один раз на рік. Зі святом!

| |