Brandcom at Facebook Brandcom at Twitter RSS
2008/08/19

Врєдниє совєти

совєти

Українська професійна блогосфера вибухнула рекомендаціями. Першим Володимир Ісаєв на блогу ITC UA написав про 10 речей, що їх піарники могли б робити краще або не робити взагалі. «Наш ответ Чемберлену» прозвучав від Євгена Бабича на блогу заступника редактора «Деловой столицы» Юрія Аксьонова. Євген пішов шляхом Георгія Остера і склав 9 шкідливих порад журналістам. Не залишилися осторонь спеціалісти з Nords PR Ukraine: Ярина Ключковська придумала 10 порад топ-менеджменту про те, як поводитися з внутрішньою службою піару.

Картина українського піару майже сягнула завершення: навчили жити піарників, дали поради журналістам, розказали, як поводитися з піарниками компаній. Бракує хіба що кількох штрихів – про стосунки Клієнт – Агентство та Агентство – Клієнт. Спробуймо заповнити ці лакуни.

5 врєдних порад для клієнтів у стосунках з PR-агентствами:

1) Зазначте в брифі найабстрактнішу мету. Так ви зможете перевірити «діапазон» креативу агентства й одночасно вкотре переконатися, що жодне агентство не розуміє вашого бізнесу так, як ви самі.
2) Забудьте про терміни, вони не для вас. Жорсткі дедлайни існують лише для агентства та його партнерів.
3) Обов’язково прив’яжіть комісію агентства до зростання обсягів продажів в короткотерміновій перспективі. Інакше вони вважатимуть, що всі їхні розумні слова чогось варті.
4) Ніколи не погоджуйте свої дії з діями агентства. Ідеальна злагодженість дій може зекономити час і зусилля не тільки агентству, а й вам. І що потім робити з вивільненим часом?
5) Ніколи не зав’язуйте дружньо-партнерських стосунків з агентствами. Вони можуть скористатися цим і запропонувати вам щось більше, ніж іншим своїм клієнтам. І це може допомогти вам досягти більших результатів, аніж ви планували. А це вже, до речі, форс-мажор.

5 порад для PR-агентств у стосунках із клієнтом:

1) Любіть клієнта і його бізнес. Це покращить якість ваших пропозицій та стосунки з клієнтом, адже всі очікування, сумніви, ризики й результати стануть спільними.
2) Знайте про медіа та окремих журналістів більше, ніж його піарники. Це покращить ваші стосунки з журналістами і сприятиме підвищенню вашої компетенції, допоможе тримати руку на пульсі ринкових змін.
3) Не чіпляйте ярлики на власні слабкості! Кожна слабкість – це можливість для росту. Тому вередливі клієнти – нездатність порозумітися, погані журналісти – нецікавий і незначний привід для медіа.
4) Вчіться! На тренінгах, у житті, на помилках своїх та конкурентів – байдуже, на чому, але вчіться.
5) Користуйтеся послугами та продуктами клієнтів!


| |